"כשהחמאס יעלה מהבונקרים ויראה את עזה כח ההרתעה יחזור"

קובי פינקלר No Comments on "כשהחמאס יעלה מהבונקרים ויראה את עזה כח ההרתעה יחזור"
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

"בעוד חודש, כאשר האזרחים בעזה יחזרו לבתיהם ויראו את המציאות שנוצרה שם, נוכל להבין את עצמת ההרתעה שנוצרה בצוק איתן. גם החיזבללה יבין זאת" כך במילים ברורות אומר קצין בכיר בצבא עם יציאת הכוחות משטח הרצועה והערכותם מחדש.

השיירות שעושות דרכם צפונה,בלוני התצפית שמקופלים יחד עם המנוחה ללוחמים שחלקם הגדול לא היו בבית כבר שבעה שבועות יחד עם מפקדיהם,נותנים תחושה מסויימת שמבצע צוק איתן מאחורינו.
המפקדים שהיו בחוד הלחימה יודעים לספר על מכה קשה לחמאס "מאות מפקדים בדרגות שונות יחזרו למקום ממנו יצאו ויגלו כי ביתם הרוס,המנהרות שהיו בבת עינם הושמדו ומאות ואוחי יותר מכך נהרגו. המכה תהיה קשה וכואבת".

קצין בכיר אומר שצה"ל השיג את מטרת המבצע "התכלית היתה לקחת מידי חמאס את נכס המנהרות ואותה לקחנו והשמדנו עד תומה ממה שאנו יודעים.הגענו לשטח עם מידע מודיעני משובח ביותר ובכל מקום שבו נגענו לפי הנחיות המודיעין פגשנו בטרור ובאמצעיו. בין אם אלו חומרי חבלה,בתים ממולכדים,מרזבים המכילים חומרי נפץ ואבני דרך. הכל היה ממולכד והכוחות פעלו בצורה הטובה ביותר,חתרו למגע מול החאמס והגיהאד האיסלמי ופגעו בו . מפקדי הגדודים של הגיאהד נהרגו והגדודים שלו התפרקו. מפקדים בחמאס ברחו לאחור ואפילו הגדוד העילי שלו גדוד 2 נמלט"אומר הבכיר.

קצין אחר מספר על תחושת הלוחמים"הלוחמים והפיקוד הזוטר נלחמו בעצמה רבה. אם הספדנו לפני המלחמה הזו את דור הויי הרי אנו צריכים להתנצל בפניהם. הם לחמו בגבורה,המפקדים הלכו תמיד קדימה ורצו עוד ועוד להלחם".

בצה"ל מתחילים לסכם גם את נושא המנהרות ואומרים"מצאנו מנהרות באורך כולל של 4.5 ק"מ. תוך כדי הלחימה קבלנו עוד ועוד מטרות וכך נוצרה תמונת מודיעין ושליטה בשטח".

אבל לצד ההצלחות מודים בצבא גם באי ההצלחה ובנקודות בהן זכה החמאס: מערך הפיקוד והשליטה שלו לא נפגע,הוא שינה תוך כדי לחימה מספר פעמים עמדות והצליח כמה פעמים לפגוע בכוחות גם בשטחנו.
ובאשר ליום שאחרי אומרים בצבא"אנחנו צריכים להיות מוכנים הן לאפשרות של קריסת הפסקת האש,הן למפגע הבודד והן לפיגוע איכות ששוב ישנה את המצב בשטח. אנחנו ערוכים לכל ולדעתינו תכלית המבצע היתה ראויה ןההישג ראוי אף הוא.



0 תגובות